NFZ obsługuje zdalnie. Na miejscu tylko pilne zlecenia na wyroby medyczne

szczeciński oddział NFZ

Zachodniopomorski Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia zamknął sale obsługi klienta w swoich siedzibach w Szczecinie i Koszalinie. Na miejscu obsługuje tylko pilne zlecenia na wyroby medyczne, choć i w tym przypadku zachęca do kontaktu mailowego (można wysłać zdjęcie zlecenia).

To działanie Funduszu jest oczywiście związane z koniecznością ograniczenia ryzyka rozprzestrzeniania, wywołanej przez koronawirusa, choroby COVID-19.

– Wszystkie sprawy można załatwić mailowo, przez tradycyjną pocztę lub e-PUAP – informuje Małgorzata Koszur, rzecznik prasowy Zachodniopomorskiego Oddziału NFZ.

EKUZ przyślą pocztą

Wniosek o EKUZ można pobrać ze strony internetowej www.nfz-szczecin.pl i wysłać do Funduszu mailem lub tradycyjną pocztą. EKUZ zostanie przesłany do domu lub pod inny wskazany we wniosku adres.

Zlecenia na wyroby medyczne – w systemie

Większość zleceń na wyroby medyczne (takie jak pieluchy, cewniki, materace przeciwodleżynowe), wystawianych jest w systemie informatycznym, dlatego nie wymagają one potwierdzenia w Funduszu; prosto od lekarza można iść do apteki lub sklepu medycznego; do realizacji zlecenia potrzebny jest tylko jego numer oraz PESEL pacjenta.

Wyjątkiem jest sytuacja, gdy lekarz wystawi zlecenie na papierowym, starym druku – wtedy trzeba je potwierdzić w Funduszu, ale też nie trzeba tego robić osobiście – zdjęcie lub skan zlecenia można wysłać na adres mailowy przedmioty@nfz-szczecin.pl – pracownik Funduszu odeśle na maila jego kod.

Skierowanie do uzdrowiska – także korespondencyjnie

Skierowanie do uzdrowiska (jeśli lekarz sam go nie wysłał), należy wysłać do Funduszu tradycyjną pocztą. Żadna ze spraw związanych z kierowaniem na leczenie uzdrowiskowe nie wymaga osobistego zaangażowania pacjenta – wszystkie są załatwiane wyłącznie korespondencyjnie.

Korespondencyjnie można załatwiać także sprawy związane z ubezpieczeniem dobrowolnym, wnioskami unijnymi, zwrotem kosztów za leczenie poza granicami kraju, złożeniem skargi lub wniosku oraz statusem ubezpieczenia w NFZ.

Szczegóły kontaktu znajdują się na stronie internetowej ZOW NFZ.

fot. archiwum

Możesz komentować anonimowo, wpisać dane ręcznie lub użyć swojego konta w mediach społecznościowych.