Opieka zdrowotna w czasie Świąt Wielkanocnych

Może się zdarzyć, że podczas świąt będziemy potrzebowali pomocy lekarskiej. Za z zachodniopomorskim oddziałem NFZ podpowiadamy, gdzie jej szukać.

Dzięki technologiom teleinformatycznym w razie potrzeby możemy skorzystać z pomocy medycznej nie wychodząc z domu. Wiele placówek medycznych zmieniło organizację pracy, a lekarze udzielają pacjentom pomocy za pośrednictwem teleporad.

W razie nagłego zachorowania pacjenci mogą skorzystać z kilku form pomocy.

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna

Podczas świąt oraz dni wolnych od pracy pomocy medycznej udzielają punkty nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.

Aby zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, gabinety nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej w pierwszej kolejności udzielają teleporad. Lekarz może w ten sposób wydać zalecenia dotyczące terapii, a także w razie potrzeby wystawić e-zwolnienie oraz e-receptę. Może też uznać, że konieczna jest wizyta pacjenta w gabinecie.

Gdzie po nocną i świąteczną opiekę zdrowotną

Szpitalne Oddziały Ratunkowe i izby przyjęć

W razie nagłego zagrożenia zdrowia lub życia pomocy udzielają Izby Przyjęć lub Szpitalne Oddziały Ratunkowe.

Izby przyjęć i szpitalne oddziały ratunkowe

WAŻNE! Pacjent, który podejrzewa, że jego zły stan zdrowia może być wywołany koronawirusem, powinien zadzwonić do stacji sanitarno-epidemiologicznej, by otrzymać wskazówki co do dalszego, właściwego postępowania. Może również sam (własnym środkiem transportu!) udać się bezpośrednio do najbliższego szpitalnego oddziału zakaźnego. W województwie zachodniopomorskim znajdują się one:

  • w Szpitalu Zakaźnym przy ul Arkońskiej 4 w Szczecinie
  • w Szpitalu Wojewódzkim przy ul. T. Chałubińskiego 7 w Koszalinie
  • w 107 Szpitalu Wojskowym przy ul. Kołobrzeskiej 44 w Wałczu

Znajdź telefon do najbliższej powiatowej stacji sanepidu

Pogotowie ratunkowe

W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia, można skorzystać z pomocy zespołu ratownictwa medycznego, dzwoniąc pod numer 999 lub 112.

WAŻNE! Jeśli chory podejrzewa, że jego zły stan zdrowia może być wywołany koronawirusem lub miał kontakt z osobą zakażoną, powinien koniecznie poinformować o tym dyspozytora, który przyjmuje zgłoszenie. Nie wolno tego zatajać – ze względu na bezpieczeństwo personelu medycznego.

Telefoniczna Informacja Pacjenta

Przez cały świąteczny okres do dyspozycji pacjentów pozostają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta.

Skontaktuj się z Telefoniczną Informacją Pacjenta

Pod numerem infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia 800 190 590 bezpłatnie i przez całą dobę można uzyskać wszelkie, niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem.

Konsultanci podpowiedzą również, jak skontaktować się ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, szpitalem czy punktem nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.

Z myślą o osobach dzwoniących z zagranicy uruchomiony został specjalny numer (+48) 22 125 66 00

fot. fernando zhiminaicela / Pixabay

Możesz komentować anonimowo, wpisać dane ręcznie lub użyć swojego konta w mediach społecznościowych.