W środę i czwartek (12 i 13 sierpnia) przez Police ma być transportowany beton na fundamenty pod instalację do produkcji polipropylenu. Ulicami miasta będzie jeździło kilkadziesiąt betoniarek.
– Transport betonu będzie prowadzony równolegle z węzła betoniarskiego przy ul. Fabrycznej 1 w Szczecinie oraz ul. Letniej 21/25 w Szczecinie na teren inwestycji przy ul. Kuźnickiej 1 – informuje Piotr Lachowicz, kierownik biura CSR Grupy Azoty Polyolefins SA. – Docelowo planowane jest zaangażowanie kilkudziesięciu samochodów poruszających się systemem wahadłowym, co może spowodować czasowe zwiększenie ruchu, również w godzinach nocnych.
Betoniarki będą jeździły ulicami:
- Kolejową – Nad Odrą – Kościelną – Władysława Nehringa – Policką – Szosa Polska – Szczecińską – Przęsocińską – Asfaltową – Wojska Polskiego – Grunwaldzką – Tadeusza Kościuszki (DW 114) – Jasienicką (DW 114)
- Letnią – DK 10 – DW 115 – Jana Matejki – Gontyny – Emilii Sczanieckiej – Wilczą – Obotrycką – Pokoju – Szosa Polska – Szczecińską – Przęsocińską – Asfaltową – Wojska Polskiego – Grunwaldzką – Tadeusza Kościuszki (DW 114) – Jasienicką (DW 114)
Dla zminimalizowania ruchu powrót do węzła przy ul. Kolejowej planowany jest również ulicami:
- Jasienicką (DW 114) – Kościuszki (DW 114) – Grunwaldzką – Wojska Polskiego – Asfaltową – Cisową – Nadbrzeżną – Stołczyńską – Nad Odrą – Kolejową
Wożenie betonu ma się zacząć w środę, 12 sierpnia, od godziny 16:00, a zakończyć do godz. 14:00 w czwartek, 13 sierpnia.
„Polimery Police” to jedna z największych inwestycji w polskim przemyśle chemicznym. Jest realizowana przez Grupę Azoty Polyolefins, spółkę celową należącą do Grupy Kapitałowej Grupa Azoty.
W ramach inwestycji w Policach powstanie: instalacja do odwodornienia propanu (PDH), instalacja do produkcji polipropylenu, zaplecze i infrastruktura logistyczna, terminal przeładunkowo-magazynowy (morski terminal gazowy). Generalnym wykonawcą jest koreańska firma Hyundai Engineering. Rozpoczęcie komercyjnej eksploatacji planowane jest na IV kwartał 2022 r.