NFZ wprowadza TIP, czyli Telefoniczną Informację Pacjenta – jedną infolinię, gdzie będzie można uzyskać zarówno informacje dotyczące leczenia, jak i ochrony praw pacjenta. Zacznie działać od najbliższego wtorku (13 listopada).
TIP będzie dostępny w całej Polsce pod numerem 800-190-590. Zastąpi on kilkanaście numerów funkcjonujących obecnie w oddziałach wojewódzkich NFZ.
Dzwoniąc do TIP będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
Rozmowy będą nagrywane.
– Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze pacjentów – tłumaczy Sylwia Wądrzyk, rzecznik centrali NFZ. – To pierwszy etap wprowadzanych zmian. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.