Może się zdarzyć, że podczas świąt będziemy potrzebowali pomocy lekarskiej. Za z zachodniopomorskim oddziałem NFZ podpowiadamy, gdzie jej szukać.
Dzięki technologiom teleinformatycznym w razie potrzeby możemy skorzystać z pomocy medycznej nie wychodząc z domu. Wiele placówek medycznych zmieniło organizację pracy, a lekarze udzielają pacjentom pomocy za pośrednictwem teleporad.
W razie nagłego zachorowania pacjenci mogą skorzystać z kilku form pomocy.
Nocna i świąteczna opieka zdrowotna
Podczas świąt oraz dni wolnych od pracy pomocy medycznej udzielają punkty nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
Aby zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, gabinety nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej w pierwszej kolejności udzielają teleporad. Lekarz może w ten sposób wydać zalecenia dotyczące terapii, a także w razie potrzeby wystawić e-zwolnienie oraz e-receptę. Może też uznać, że konieczna jest wizyta pacjenta w gabinecie.
Gdzie po nocną i świąteczną opiekę zdrowotną
Szpitalne Oddziały Ratunkowe i izby przyjęć
W razie nagłego zagrożenia zdrowia lub życia pomocy udzielają Izby Przyjęć lub Szpitalne Oddziały Ratunkowe.
Izby przyjęć i szpitalne oddziały ratunkowe
WAŻNE! Pacjent, który podejrzewa, że jego zły stan zdrowia może być wywołany koronawirusem, powinien zadzwonić do stacji sanitarno-epidemiologicznej, by otrzymać wskazówki co do dalszego, właściwego postępowania. Może również sam (własnym środkiem transportu!) udać się bezpośrednio do najbliższego szpitalnego oddziału zakaźnego. W województwie zachodniopomorskim znajdują się one:
- w Szpitalu Zakaźnym przy ul Arkońskiej 4 w Szczecinie
- w Szpitalu Wojewódzkim przy ul. T. Chałubińskiego 7 w Koszalinie
- w 107 Szpitalu Wojskowym przy ul. Kołobrzeskiej 44 w Wałczu
Znajdź telefon do najbliższej powiatowej stacji sanepidu
Pogotowie ratunkowe
W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia, można skorzystać z pomocy zespołu ratownictwa medycznego, dzwoniąc pod numer 999 lub 112.
WAŻNE! Jeśli chory podejrzewa, że jego zły stan zdrowia może być wywołany koronawirusem lub miał kontakt z osobą zakażoną, powinien koniecznie poinformować o tym dyspozytora, który przyjmuje zgłoszenie. Nie wolno tego zatajać – ze względu na bezpieczeństwo personelu medycznego.
Telefoniczna Informacja Pacjenta
Przez cały świąteczny okres do dyspozycji pacjentów pozostają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta.
Skontaktuj się z Telefoniczną Informacją Pacjenta
Pod numerem infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia 800 190 590 bezpłatnie i przez całą dobę można uzyskać wszelkie, niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem.
Konsultanci podpowiedzą również, jak skontaktować się ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, szpitalem czy punktem nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
Z myślą o osobach dzwoniących z zagranicy uruchomiony został specjalny numer (+48) 22 125 66 00
fot. fernando zhiminaicela / Pixabay