Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał wykonawcę projektu budowlanego dla odcinka drogi ekspresowej S6 Kołbaskowo-Police, czyli drugiego fragmentu Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS). Za 14,94 mln zł ma to zrobić konsorcjum firm TPF i Databout. Pozostali uczestnicy przetargu mają 10 dni na ewentualne odwołania.
Dokumentacja dla S6 ZOS będzie się składała z dwóch części. Ta, o której mowa wyżej, obejmuje odcinki Kołbaskowo – Dołuje i Dołuje – Police. Mają one łącznie około 25,5 km długości.
Druga część dotyczy odcinka Police – Goleniów (długość 23,41 km, w tym planowany tunel pod Odrą o długości ok. 5 km). Wykonawca tej partii dokumentacji został wybrany trzy tygodnie temu.
Obwodnica ma być alternatywą dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i razem z nim utworzyć pierścień wokół miasta. Powinna poprawić skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu na terenie woj. zachodniopomorskiego. Szczególne znaczenie będzie miała dla położonych na północ od Szczecina Polic. Obecnie, aby dojechać z Polic do węzła S3/S6 Goleniów Północ, trzeba przejechać 58 km. Po wybudowaniu obwodnicy odległość ta skróci się do 23 km (a czas przejazdu kilkukrotnie).