Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął wysyłkę listów z podsumowaniem ubiegłorocznych wpłat. Informuje w nich przedsiębiorców, jak wyglądały rozliczenia i jakie jest saldo na ich koncie na koniec 2019 roku.
Listów będzie ponad 3 mln – a po raz ostatni zostaną wysłane w formie papierowej. Informacja za rok 2020 będzie już dostępna tylko w formie elektronicznej na PUE ZUS.
– Chcemy być nowoczesnym urzędem, dlatego podjęliśmy decyzję, aby ostatni raz wysyłać informację do przedsiębiorców w formie listu – podkreśla Gertruda Uścińska, prezes ZUS. – Od przyszłego roku będzie ona zamieszczana na PUE. Płatnicy, którzy nie mają konta na platformie, wraz z informacją o saldzie otrzymają ulotkę o korzyściach z posiadania profilu na PUE.
Przedsiębiorcy nie muszą się obawiać, że list jest wezwaniem do zapłaty zaległych składek.
– Wychodzimy z założenia, że każdy przedsiębiorca powinien znać swoje saldo – dodaje Gertruda Uścińska. – To elementarna wiedza przy prowadzeniu biznesu.
Każdy płatnik składek powinien dokładnie przeczytać otrzymaną korespondencję. Może się w niej pojawić informacja o niedopłacie lub nadpłacie. Niewielkie różnice można skorygować przy najbliższej płatności. Większe trzeba już zweryfikować z ZUS.
fot. ZUS