Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police SA oraz Zarząd Morskiego Portu Police Sp. z o.o. udostępnią tereny niezbędne do budowy tunelu, który ma powstać w ramach Zachodniej Obwodnicy Szczecina – taką deklarację na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad firmy złożyły w podpisanym dziś (28 kwietnia) liście intencyjnym.
– Inwestor ostatecznie przyjął bardzo korzystny dla Spółki wariant trasy, uwzględniając budowę tunelu o ok. 1,5 km dłuższego niż pierwotnie zakładano – podkreślił prezes zarządu GA Police Wojciech Wardacki. – Pozwoli to na niemal bezkolizyjne i bezpieczne przeprowadzenie obwodnicy przez tereny należące do spółki.
– Nasz plan rozwoju ukierunkowany jest na powstanie multimodalnego centrum logistyczno-transportowego – zaznaczył prezes Zarządu Morskiego Portu Police Andrzej Łuc. – Chcemy zapewniać dostęp do wyspecjalizowanych usług logistyki morskiej, a do tego potrzebujemy m.in. właśnie dobrych połączeń drogowych i kolejowych.
– Zachodnia Obwodnica Szczecina to największa inwestycja drogowa na Pomorzu Zachodnim i jedna z największych w skali kraju – powiedział Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA. – Kluczowym elementem projektu jest tunel o długości 5 km, który będzie najdłuższym tunelem w Polsce.
Zachodnia Obwodnica Szczecina to niemal 52 km dróg, w tym pięciokilometrowy tunel. Realizacja inwestycji jest zaplanowana na lata 2021 – 2028. Szacunkowa wartość projektu to około 5,4 mld zł. Obwodnica ma od północy i zachodu omijać aglomerację szczecińską, przechodząc pod Odrą tunelem w rejonie Polic, na północ od Portu Morskiego. Trasa ma być alternatywą dla obecnego szlaku S3/A6.