Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Policach rozpoczęło dyżury telefoniczne dla mieszkańców powiatu, którzy czują się zagubieni i niedoinformowani m.in. w sprawach związanych z kwarantanną w czasie pandemii koronawirusa. Dyżurujący przy telefonie pracownicy podpowiedzą, gdzie i jak zgłosić konieczność izolacji, gdzie zrobić badania, kto może pomóc w dostarczeniu niezbędnych produktów…
Można dzwonić pod numer 609 600 784 – od poniedziałku do piątku, w godzinach 8-15. Ta linia została uruchomiona już w ten poniedziałek (9 listopada).
– Wiemy, że ludzie mogą się czuć zagubieni – przyznaje Beata Karlińska, dyrektor PCPR w Policach. – Zasady odbywania kwarantanny się zmieniają, przekażemy aktualne informacje. Nasi pracownicy są do tego przygotowani, wcześniej już wspieraliśmy w telefonicznych dyżurach Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Policach.
Pracownicy PCPR podpowiedzą też, kto może pomóc w załatwieniu niezbędnych spraw w czasie, gdy trzeba się izolować. Być może takie wsparcie pomogą zorganizować.
Niektórym osobom już sama możliwość porozmawiania z kimś w tym trudnym czasie zapewni poczucie bezpieczeństwa, uspokoi. Bywa, że trudno się dodzwonić do swojego lekarza czy innych instytucji, a pilnie potrzebna jest informacja.
PCPR w Policach dysponuje też kilkoma pulsoksymetrami. Może je wypożyczyć osobom, u których występują objawy choroby. To urządzenie pomaga w kontrolowaniu stanu zdrowia osoby zakażonej koronawirusem.
Taki dyżur telefoniczny pracownicy PCPR pełnią tylko na jednej linii. Może się więc zdarzyć, że od razu się nie uda dodzwonić. Ale dyrektor zapewnia, że pracownik oddzwoni (pod warunkiem, że numer dzwoniącego na tę linię się zidentyfikuje).