Potrzeba więcej linii telefonicznych dla pacjentów

telefon komórkowy

Jako konsultant wojewódzki dostaję bardzo dużo sygnałów dotyczących problemów dodzwonienia się pacjentów do przychodni podstawowej opieki zdrowotnej – przyznaje Wiesława Fabian, konsultant wojewódzki w dziedzinie medycyny rodzinnej. I apeluje o przeanalizowanie dostępu telefonicznego w poszczególnych placówkach i ewentualne zwiększenie liczby linii telefonicznych.

„Podejrzewam, opierając się na własnym doświadczeniu, że w większości przychodni konieczne jest pilne zwiększenie liczby możliwych połączeń poprzez wprowadzenie nowych numerów/linii. Gorąco do tego namawiam, bo brak kontaktu może mieć złe następstwa” – pisze do kierowników przychodni POZ i lekarzy POZ.

Konsultantka prosi też lekarzy o czujność. I zwraca uwagę, że pacjenci lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej są zagrożeni nie tylko zakażeniem COVID-19, ale nadal chorują na wszystkie schorzenia, które wymagają oceny lekarskiej i pomocy.

„Zwracam szczególną uwagę na dzieci, które zakażenia COVID-19 mogą przechodzić łagodniej, ale możemy przegapić inne poważne dla nich schorzenia” – pisze konsultantka.

I zachęca lekarzy do korzystania z licznych materiałów szkoleniowych, przygotowywanych wraz z konsultantem krajowym i zarządem Kolegium Lekarzy Rodzinnych, a dotyczących m.in. organizacji pracy w POZ, zasad udzielania porad telefonicznych i związanych z nimi zagrożeń (dostępne są na stronach klr.szczecin.pl i klrwp.pl)

Możesz komentować anonimowo, wpisać dane ręcznie lub użyć swojego konta w mediach społecznościowych.