Od soboty, 23 stycznia, wprowadzone zostają zmiany w organizacji ruchu w centrum Szczecina. Ma to związek z wielką przebudową torowisk.
W ramach kolejnego etapu robót rozpoczną się prace na ul. Matejki na odcinku od ul. Piłsudskiego do pl. Żołnierza Polskiego. Obejmą torowisko i zachodnią jezdnię (tę w kierunku pl. Żołnierza Polskiego).
Zmiany w organizacji ruchu:
- Na skrzyżowaniu Matejki – Piłsudskiego na wlocie północnym możliwy będzie jedynie skręt w prawo w ul. Piłsudskiego (z dwóch pasów ruchu)
- Na skrzyżowaniu Matejki – Piłsudskiego na wlocie południowym wyłączony z ruchu będzie jeden z dwóch pasów do skrętu w lewo
- Na skrzyżowaniu Matejki – Piłsudskiego na wlocie zachodnim dla wszystkich pojazdów dostępny będzie jedynie pas lewy przeznaczony do skrętu w lewo w ulicę Matejki, pas środkowy będzie dostępny dla autobusów komunikacji miejskiej skręcających w lewo, natomiast pas prawy – dla autobusów komunikacji miejskiej zawracających w tym miejscu
- Zmienione zostaną programy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Matejki – Piłsudskiego i na pl. Hołdu Pruskiego
- Nie będzie możliwości przejazdu przez ulicę Matejki w ciągu ul. Małopolskiej
Zmiany w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych:
- Tramwaje linii 1 kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy na trasie Głębokie – Stocznia Szczecińska (w dni powszednie w godzinach 5:30-20:00, w soboty wybrane kursy wydłużone do ul. Ludowej)
- Autobusy linii 70 w kierunku Dworca Głównego, Elektrowni Pomorzany, Kamieńca i Pargowa od przystanku „Plac Rodła” kursować będą przez al. Wyzwolenia, pl. Żołnierza Polskiego, pl. Hołdu Pruskiego do ul. Małopolskiej i dalej bez zmian
- Autobusy linii C i H w kierunku prawobrzeża kursować będą według specjalnego rozkładu jazdy zmienioną trasą: od przystanku początkowego „Plac Rodła” realizować będą nawrót na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i ul. Matejki, następnie pojadą przez pl. Rodła i al. Wyzwolenia do pl. Żołnierza Polskiego i dalej bez zmian
- Dodatkowo dla linii C i H uruchomiony zostanie przystanek „Plac Rodła” wspólny z liniami A i B w kierunku prawobrzeża
grafika: ZDiTM