Pierwszy autobus hybrydowy jest już wśród pojazdów komunikacji miejskiej. Niestety, nie w Policach, a w Szczecinie.
Solaris Urbino 12 Hybrid ma 12 metrów długości. Napędza go silnik elektryczny i silnik diesla. Mogą one pracować na przemian lub jednocześnie, w zależności od potrzeb.
Miasto Szczecin kupiło osiem takich pojazdów, a oprócz tego kolejne osiem osiemnastometrowych. Hybrydowe autobusy trafią do SPA „Klonowica”. Pasażerowie będą z nich korzystać jeszcze w tym roku.
– Nowe autobusy pojawią się na liniach trudnych, których trasa przebiega przez centrum miasta, przez co kierowcy stoją w korkach i muszą często hamować – tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzecznik ZDiTM. – Silnik elektryczny może być prądnicą i ładować akumulatory lub kondensator w wyniku napędzania silnikiem spalinowym lub w wyniku hamowania silnikiem. Autobusy hybrydowe posiadają ponadto możliwość wyłączenia silnika spalinowego np. podczas przejazdu przez zabytkowe części miast.