Policcy samorządowcy wraz z innymi samorządami tworzącymi Szczeciński Obszar Metropolitalny apelują o włączenie obwodnicy Szczecina do Krajowego Planu Odbudowy. I proszą zachodniopomorskich parlamentarzystów o poparcie w tej sprawie.
– Prosimy premiera, żeby wprowadził do KPO tę bardzo ważną dla nas inwestycję – mówi Andrzej Rogowski, szef klubu Wspólnoty Samorządowej „Gryf XXI” i przewodniczący polickiej rady miejskiej. – Chcemy też podziękować Grupie Azoty za włączenie się do tej inwestycji (GA ZCh „Police” zadeklarowały dzień wcześniej udostępnienie gruntów pod budowę tunelu pod Odrą, który ma być częścią obwodnicy – red.).
– Ta obwodnica jest potrzebna Szczecinowi – mówi burmistrz Polic Władysław Diakun. – Bo teraz produkty zakładów chemicznych są przewożone przez miasto. Do tej pory nic się nie stało, ale to są ładunki niebezpieczne.
– Podpisujemy się pod pismem SOM – mówi Damian Walczak, szef klubu radnych Koalicji Obywatelskiej. – Uważamy, że apel o wpisanie budowy obwodnicy do KPO jest słuszny. Jeśli ta obwodnica powstanie, będziemy mieli mniej ciężarówek w Policach, czystsze powietrze, lepsze skomunikowanie z lotniskiem w Goleniowie i resztą kraju.
– Mam też apel, żeby wszyscy zachodniopomorscy posłowie, ponad podziałami, wsparli nas w tych staraniach – mówi Janusz Szwyd, radny powiatu polickiego. – I żeby lobbowali za wpisaniem obwodnicy do KPO.
Zachodnia Obwodnica Szczecina ma mieć prawie 52 km długości (w tym pięciokilometrowy tunel). Ma prowadzić od węzła Goleniów Północ (drogi S3 i S6), przechodzić pod Odrą tunelem w rejonie Polic, omijać od północy i zachodu aglomerację szczecińską i dochodzić do węzła Kołbaskowo (A6 i A11). Realizacja inwestycji jest zaplanowana na lata 2021–2028, a jej szacunkowa wartość to około 5,4 mld zł.