Orlen chce budować terminal w Policach

fot. Grupa Azoty

ORLEN Paliwa, Zarząd Morskiego Portu Police oraz Grupa Azoty Polyolefins podpisały list intencyjny dotyczący budowy Terminala Gazu Płynnego na terenie portu morskiego w Policach. W ramach współpracy wykorzystane zostałoby nabrzeże budowane na potrzeby projektu Polimery Police.

Terminal umożliwiałby odbiór propanu dostarczanego drogą morską i butanu dostarczanego drogą kolejową lub drogową oraz dalszą dystrybucję

– Kontynuujemy kampanię inwestycyjną na Pomorzu Zachodnim – mówi Zbigniew Bogucki, wojewoda zachodniopomorski. – Podpisany list intencyjny to dowód, że mimo koronakryzysu wciąż działamy w kierunku rozwoju. Trzy polskie podmioty gospodarcze o europejskim zasięgu powzięły za cel stworzenie inwestycji, która pozwoli na dynamiczny rozwój gospodarczy regionu, zapewni nowe miejsca pracy oraz wzmocni bezpieczeństwo energetyczne naszego kraju.

– Tereny Portu Morskiego Police mają ogromny potencjał biznesowy – mówi Mariusz Grab, prezes zarządu Grupy Azoty Police. – Dla Grupy Azoty stanowią przede wszystkim niezawodne zaplecze transportowe, a w niedalekiej perspektywie będą również odgrywać istotną rolę w funkcjonowaniu Polimerów Police, największej inwestycji w polskim i europejskim przemyśle chemicznym.

– Potencjalna inwestycja w Terminal Gazu Płynnego to szansa na dalszy dynamiczny rozwój nie tylko spółki ORLEN Paliwa, ale całej Grupy ORLEN – mówi Jakub Opara, członek zarządu ds. logistyki ORLEN Paliwa. – Projekt ma szansę zapewnić nam dostęp do globalnego rynku propanu, stwarzając warunki zakupowe porównywalne dla największych graczy na rynku europejskim. Perspektywa zakupu kilkukrotnie większych wolumenów produktu, w stosunku do obecnych możliwości, zagwarantowałaby spółce pozycję lidera w zakresie dystrybucji gazu płynnego na rynku krajowym. Dodatkowo stwarzałaby szansę poprawy warunków zakupowych oraz kosztów transportu.

– Zarządy wszystkich portów zabiegają o wiarygodnych inwestorów, którzy realizując swoje cele biznesowe równocześnie synergicznie wpływają na rozwój infrastrukturalny samego portu – mówi Andrzej Łuc, prezes zarządu spółki Zarząd Morskiego Portu Police. – Wybór Polic jako potencjalnej lokalizacji dla inwestycji ORLEN Paliwa potwierdza tylko atrakcyjność i konkurencyjność naszego portu, czwartego w Polsce pod względem wielkości przeładunków.

Prace w zakresie budowy terminala będą mogły być prowadzone wyłącznie w zakresie, który nie ma wpływu na realizację inwestycji Polimery Police.

Możesz komentować anonimowo, wpisać dane ręcznie lub użyć swojego konta w mediach społecznościowych.