Usuwanie azbestu. Można liczyć na pomoc gminy

Mieszkańcy gminy Police nadal mogą liczyć na pomoc w usuwaniu azbestu ze swoich nieruchomości. Samorząd zaprasza zainteresowanych do składania wniosków.

Szczegółowe informacje są na specjalnej stronie internetowej (www.odpady.police.pl). Można teżzadzwonić pod nr tel. 91 431 18 38 lub udać się osobiście do Wydziału Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Policach (pok. 119) przy ul. Stefana Batorego 3.

Do programu mogą zgłaszać się mieszkańcy, spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe iwyznaniowe, fundacje oraz stowarzyszenia. Uwaga: program nie obejmuje nieruchomości, gdzie prowadzona jest działalność gospodarcza. Ze względu na ograniczoną pulę pieniędzy, decyduje kolejność zgłoszeń. Nieruchomości, w których nie uda się w danym roku kalendarzowym zrealizować zadania, uwzględnione zostaną w roku następnym.

Demontaż, transport i utylizacja po stronie gminy

W zależności od potrzeb mieszkańców, firma wykonująca usługę zajmie się demontażem i transportem albo tylko odbiorem i transportem wcześniej zdemontowanego azbestu z posesji. Materiały azbestowe zwykle przekazywane są do firm dysponujących odpowiednimi instalacjami do przetwarzania i zagospodarowanie tego rodzaju odpadu.

Azbest trzeba usunąć do końca 2032 roku

Wszelkie azbestowe pokrycia dachowe, czy wyroby zawierające azbest, wykorzystywane w sposób niestwarzający zagrożenia dla zdrowia ludzi i środowiska, powinny być usunięte do końca 2032 r.

Możesz komentować anonimowo, wpisać dane ręcznie lub użyć swojego konta w mediach społecznościowych.