Na drodze przez Przęsocin muszą głębiej kopać. Ale pozostanie przejezdna

Przebudowa drogi Police – Szczecin (przez Przęsocin) już niedługo ma objąć kolejny odcinek. Ten od skrzyżowania z ul. Kościelną w kierunku Szczecina. Będzie to etap trudniejszy od dotychczasowych. Badania geologiczne potwierdziły, że na tym odcinku są duże fragmenty z podłożem torfowym. To wymusza zmianę technologii i tym samym sposobu organizacji ruchu na dość długim fragmencie ulicy. Przygotowania już się rozpoczęły. Termin zakończenia całej inwestycji ma się nie zmienić. Droga cały czas pozostanie przejezdna.

– Mamy do czynienia z odcinkami kilkudziesięciu, kilkuset metrów, na których jest podłoże torfowe – informował na ostatniej sesji powiatowej starosta Andrzej Bednarek. – Potwierdziły to z jednej strony badania geologiczne przedstawione przez firmę Strabag, jak również te wykonane na zlecenie zarządu powiatu.

To oznacza, że wykopy będą musiały być znacznie głębsze. Co z kolei pociąga za sobą konieczność zmiany organizacji ruchu. Pod uwagę brane było nawet tymczasowe, ale całkowite, wstrzymanie go na tym odcinku (na czas jego remontu) oraz zorganizowanie komunikacji zastępczej i objazdów. To jednak, jak się okazało po konsultacjach, rozwiązanie za bardzo komplikujące funkcjonowanie największych przedsiębiorstw w Policach.

Magdalena Sochanowska, naczelnik Wydziału Dróg Publicznych w polickim starostwie, tłumaczy, że (w związku z nowymi okolicznościami) na tym odcinku wykopy będą mogły dochodzić do głębokości nawet 3-4 metrów (do tej pory nie osiągały nawet metra). Te odcinki, na których będą prowadzone, trzeba odpowiednio zabezpieczyć. I odsunąć ruch pojazdów od wykopów.

Zastosowane więc zostaną ścianki Larssena (ścianki szczelne). Ruch pojazdów zostanie odsunięty od osi jezdni, mają też na niej stanąć betonowe bariery (odgradzające pojazdy od miejsca wykopu). Przygotowania do tego już się na tej drodze rozpoczęły. W tym tygodniu powinno ruszyć nabijanie ścianek.

Przez tę konieczność zmiany technologii inwestycja będzie kosztowała o ponad 800 tysięcy złotych więcej (jej koszt przed tym zwiększeniem to 14,8 mln złotych).

Możesz komentować anonimowo, wpisać dane ręcznie lub użyć swojego konta w mediach społecznościowych.