Obwodnica Polic. Cztery warianty

Na zdjęciu: być może w tym miejscu będzie się zaczynała obwodnica Polic.

Są cztery warianty przebiegu obwodnicy Polic, na którą gmina ma przyznane prawie ćwierć miliarda złotych dofinansowania. Ten, który najbardziej podoba się władzom gminy, zaczyna się na ul. Przęsocińskiej przy wiadukcie w Mścięcinie, po jego południowej stronie.

– Za opracowanie koncepcji obwodnicy odpowiada firma DIM – mówi Jakub Pisański, wiceburmistrz Polic. – Wariant, który nam najbardziej odpowiada, zaczyna się rondem przy wjeździe do Polic, przed wiaduktem na ul. Asfaltowej, i prowadzi w lewo wzdłuż lasu. Za działkami, za Rurową. I wprowadza na rondo w rejonie ul. Tanowskiej.

Kolejna koncepcja różni się od pierwszej przebiegiem w drugiej części, tej od strony ul. Tanowskiej. W dwóch innych wariantach planowana obwodnica dochodzi do drogi Police – Szczecin na ul. Szczecińskiej (po południowej) stronie lasu. Ale wszystkie skrzyżowania są na północ od centrum Przęsocina. To najbardziej wysunięte na południe leży w okolicach linii elektroenergetycznej.

– Jeśli będziemy mieć koncepcję i decyzję środowiskową, to następnym etapem będzie zamówienie – mówi Jakub Pisański. – Zamierzamy to zrobić w formule „zaprojektuj i wybuduj”. We wniosku podaliśmy termin do końca 2026 roku, a więc chcielibyśmy się zmieścić w 3-4 lata.

4 Thoughts to “Obwodnica Polic. Cztery warianty”

  1. Dariusz Filar

    Przebieg trasy wariantu żółtego tzw. obwodnicy Polic, to głównie barbarzyństwo na przyrodzie, gdzie całość trasy ma przebiegać przez Puszczę Wkrzańską, co musi skutkować wycinką tysięcy drzew (głównie dębów i buków).
    Dewastacja przyrody na niespotykaną skalę. Ta koncepcja, to hańba dla władz Polic, ale najwyraźniej przy udziale i przyzwoleniu władz Szczecina, bo większość zaplanowanej wycinki Puszczy Wkrzańskiej mieści się w granicach gminy Szczecin. Bez zgody Szczecina nie ma mowy o realizacji tego projektu. Jakim prawem Police planują swoje inwestycje drogiwe na terenach Szczecina. Przecież 90% potrzebnej dla realizacji projektu żółtego wycinki drzew Puszczy Wkrzańskiej leży w granicach Szczecina!!!
    Jako mieszkaniec jednej z Północnych dzielnic Szczecina mówię stanowcze nie dla tej planowanej dewastacji środowiska oraz robienia z mieszkańców Północnych dzielnic ofiar tzw. obwodnicy Polic. Bo to pod oknami kamienic i domów mieszkańców Skolwina, Stołczyna, Gocławia, Golęcina planuje się zwiększenie natężenia ruchu, aby finalnie w części odciążyć ruch w Policach na ul. Nadbrzeżnej i Wojska Polskiego.
    Apeluję do mieszkańców Szczecina, aby z całą mocą prowadzili działania zmierzające do zatrzymania tych szkodliwych rozwiązań.
    STANOWCZE NIE WYCINCE PUSZCZY WKRZAŃSKIEJ oraz przedmiotowego traktowania mieszkańców Północnych dzielnic Szczecina.

  2. Trasa Północna

    Na szczęście GDDKiA i Miasto Szczecin nie pozwolą na realizację tych „genialnych” pomysłów, które komunikacyjnie nic nie dadzą i zakorkują Przęsocin i Szosę Polską. Ponoć są już naciski. Ktoś tu za bardzo się przywiązał do terminu „Obwodnica Polic”. Ta droga ma głównie inna funkcję.

  3. Wojciech Chrzanowski

    A dlaczego by nie przedłużyć ul. Królewskigo ze Szczecina i połączyć z ul. Wyszyńskiego i Tanowską w Policach. Powstałaby trasa odciążająca Szosę polską i Głębokie.

  4. Choszczyk Robert

    Ten wariant co się podoba władzą…to ta władza niespełna rozumu, zamiast oddalić od niasta ruch to go przybliża wszystkim tym co mieszkają wzdłuż lasu, działkowiczą, mieszkańcą polany leśnej i ludzią którzy odpoczywają w tym lesie spacerując. Genialny pomysł. Oby takich jak najmniej Panie Diakun.

Leave a Reply to Trasa PółnocnaCancel reply