Szczepienia seniorów. Ruszyła rejestracja osób 70+

Wolnych terminów na szczepienia przeciwko COVID-19 w piątek (22 stycznia) zabrakło w obu punktach szczepień w gminie Police. Wyczerpane zostały i w Polvicie przy ul. Siedleckiej, i w Medice przy ul. Kuźnickiej. Seniorzy muszą więc rezerwować terminy w innych punktach (poza gminą), przez ogólnopolską infolinię 989 lub elektronicznie poprzez e-rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl.

Jest też nowa możliwość: SMS o treści SzczepimySie na numer 664 908 556.

Szczegółowe informacje na temat sposobu korzystania z tych wszystkich form rejestracji dostępne są na stronie: pacjent.gov.pl

Uwaga: przy rejestracji decyduje rocznik. To oznacza, że np. osoba 70+ to osoba, która w tym roku kończy 70 lat – niezależnie od tego, czy na początku stycznia, czy dopiero w grudniu.

Pula na punkt przydzielona odgórnie

W przychodni przy ul. Siedleckiej w Policach seniorzy 70+ od rana w piątek (22 stycznia) próbowali zarejestrować się na szczepienie. Przed godz. 9 w kolejce było kilkanaście osób. Ale wolnych terminów tutaj już nie było. Przychodnia wyczerpała całą pulę – czyli 30 szczepionek na każdy tydzień do końca marca.

Pacjenci głośno wyrażali swoje niezadowolenie. Niektórzy próbowali już wcześniej skorzystać z ogólnopolskiej infolinii.

– Zapchana jest, nie można się dodzwonić – mówił o ogólnopolskiej infolinii jeden z pacjentów próbujących się zarejestrować bezpośrednio w przychodni.

Prezes przychodni przyznaje, że wolnych terminów na szczepienia w tej placówce już nie ma.

– Nie mamy już wolnych terminów – mówi Danuta Tracewska-Bychawska, prezes przychodni Polvita. – Nie możemy nic zrobić. Dostaliśmy taki przydział szczepionek jak wszyscy, czyli 30 na tydzień, do końca marca.

Prezes Polvity dodaje, że przychodnia jest w stanie szczepić znacznie więcej osób – optymalnie byłoby 150 tygodniowo. To bez zakłócania normalnej pracy. Ale placówka nie ma wpływu na wielkość i harmonogram dostaw szczepionek.

W drugim punkcie szczepień w gminie Police – w Medice przy ul. Kuźnickiej – także nie ma już wolnych terminów. Informują o tym i rejestratorki, i kartka wywieszona przy rejestracji.

Przez infolinię lub elektronicznie

Pani Teresa, która w piątek próbowała przez infolinię 989 zarejestrować na szczepienie bliską osobę, opowiada, że długo trwało, zanim się dodzwoniła, a później jeszcze długo czekała na połączenie z konsultantem. Kiedy w końcu się udało, poproszono ją o wskazanie miejsca, w którym chciałaby skorzystać ze szczepienia.

– Spodziewałam się, że konsultant wskaże mi przychodnię, w której jest miejsce, ale trzeba było samemu wymieniać adresy pasujących mi punktów – mówi pani Teresa. – Byłam gotowa skorzystać z jakiegoś wolnego terminu w Szczecinie, ale nie znam adresów wszystkich przychodni. Wskazałam więc najbliższą, w Policach, przy ul. Siedleckiej. Usłyszałam, że zostanę poinformowana telefonicznie o terminie szczepienia.

Ale też wielu osobom udało się dziś przez infolinię zarejestrować na konkretny termin – np. w hali Netto Arena w Szczecinie.

Będą powiadomienia

Szczepienia zarejestrowanych osób w wieku 70+ mają się rozpocząć w przyszłym tygodniu – 25 stycznia. Ważna informacja dla tych, którzy zostali zarejestrowani do Szpitala Klinicznego nr 2 na Pomorzanach w Szczecinie: te osoby będą szczepione w hali widowiskowo-sportowej Netto Arena przy ul. Szafera 3/5/7 w Szczecinie.

W przypadku zmiany adres punktu szczepień, do seniorów, którzy przy rejestracji podali numer telefonu (komórkowego lub stacjonarnego), zadzwoni automatyczny konsultant z infolinii Narodowego Programu Szczepień. Odczyta on wiadomość głosową, w której poinformuje o zmianie adresu i zaznaczy, że data i godzina szczepienia pozostają bez zmian. Zadzwoni z numeru 22 295 00 85 –  jest to linia automatyczna, dlatego nie należy na ten numer oddzwaniać.   

Niezależnie od automatycznego połączenia z infolinią Narodowego Punktu Szczepień, każda osoba zarejestrowana na szczepienie,  która podała numer telefonu komórkowego, otrzyma specjalny SMS. Wiadomość będzie zawierała informacje o: lokalizacji punktu szczepień, dacie szczepienia, godzinie szczepienia. Przypomnienie dotrze najpóźniej na 24 godziny przed szczepieniem.

Gmina pomoże z transportem

Gmina Police organizuje transport do punktu szczepień osobom niepełnosprawnym (ze schorzeniami układu ruchu lub neurologicznymi). Także tym, które nie mają orzeczenia o niepełnosprawności, ale nie są w stanie samodzielnie dotrzeć na szczepienie. Mieszkańcy Polic mogą w tej sprawie dzwonić pod nr 91 317 52 91.

fot. archiwum


Partnerem projektu „Zdrowe Police” jest gmina Police.

Możesz komentować anonimowo, wpisać dane ręcznie lub użyć swojego konta w mediach społecznościowych.